Dutchies, Germainians and the Belgish
-
HM-PuFFNSTuFF
Dutchies, Germainians and the Belgish
My buddy's band is touring Europe again for the next 2 weeks. They're opening for Iron Maiden on the 3rd I think.
Anyway they are fucking amazing and if you get a chance, check them out. You will not be sorry.
CENCERRO BLANCO EUROPEAN TOUR DATES
Wed. June 29th - Amsterdam, NL - Melkweg
Thurs. June 30th - Den Haag, NL - Paard van Troje
Friday July 1st - Woerthsee, GE - Headshrinker Festival
Saturday July 2nd - Hellendoorn, NL - Lantaarn
Sunday July 3rd - Weert, NL - Bospop
Thurs. July 7th - Steenwijk, NL - Woodstock Open Air
Friday July 8th - Groningen, NL - Vera
Saturday July 9th - Andijk, NL - Dijkpop Festival
Saturday July 9th - Gierle, BE - Sjock Festival
http://www.whitecowbell.com/home.htm
click for music samples, video and photos etc
Anyway they are fucking amazing and if you get a chance, check them out. You will not be sorry.
CENCERRO BLANCO EUROPEAN TOUR DATES
Wed. June 29th - Amsterdam, NL - Melkweg
Thurs. June 30th - Den Haag, NL - Paard van Troje
Friday July 1st - Woerthsee, GE - Headshrinker Festival
Saturday July 2nd - Hellendoorn, NL - Lantaarn
Sunday July 3rd - Weert, NL - Bospop
Thurs. July 7th - Steenwijk, NL - Woodstock Open Air
Friday July 8th - Groningen, NL - Vera
Saturday July 9th - Andijk, NL - Dijkpop Festival
Saturday July 9th - Gierle, BE - Sjock Festival
http://www.whitecowbell.com/home.htm
click for music samples, video and photos etc
Pictures of poop: Offensive.
Talking about rape jokingly: Not.
These values are brought by you by the warped world of Internet moderation.
Talking about rape jokingly: Not.
These values are brought by you by the warped world of Internet moderation.
Last edited by rep on Mon Jun 27, 2005 7:29 am, edited 1 time in total.
[img]http://members.cox.net/anticsensue/rep_june.gif[/img]
-
HM-PuFFNSTuFF
Probably, but it's not like a picture of poop is that bad...
In fact, I was going to make a thread about half-wraps the other day. A half-wrap is a turd that goes half the way around the bowl of the toilet. They're rare, but awesome.
I dropped a whole-wrap four years ago.
In any case, this thread is far more valuable now than it was before. This PuffnStuff guy or whatever his alias is isn't all that great at being an icon. I'm the King at that... I'm the icon of Q3W. Make sense? Thought not.
In fact, I was going to make a thread about half-wraps the other day. A half-wrap is a turd that goes half the way around the bowl of the toilet. They're rare, but awesome.
I dropped a whole-wrap four years ago.
In any case, this thread is far more valuable now than it was before. This PuffnStuff guy or whatever his alias is isn't all that great at being an icon. I'm the King at that... I'm the icon of Q3W. Make sense? Thought not.
[img]http://members.cox.net/anticsensue/rep_june.gif[/img]
-
^misantropia^
-
Don Carlos
-
HM-PuFFNSTuFF
Das lustige Intro, das aus einem coolen Funkgespräch besteht, macht Laune auf die Musik der WHITE COWBELL OKLAHOMA-Jungs. Mit „Concerro Blanco“ erscheint nun das Debütalbum der insgesamt zehnköpfigen multiinstrumentalen Truppe, denn es gibt neben vier (!!) Leadgitarren auch genügend Platz für eine weibliche Backgroundsängerin (ähnlich wie zu alten ZZ Top-Zeiten) und Klavierklänge. Wer auf guten Blues Rock bzw. puren dreckigen Rock`n`Roll im Stile alter ZZ Top steht und den ausgiebig vorhandenen Spaßfaktor bei den Herren von WHITE COWBELL OKLAHOMA nicht zu bierernst nimmt, der wird seine Sommerfreude mit der Truppe haben. Sicher verbraten die überragenden Musiker auch dezente Westerneinflüsse und verbreiten damit hörbar gute Laune. Die WHITE COWBELL OKLAHOMA-Truppe ist aber keine echte Southern Rock-Band wie man nun auch vermuten könnte. Irgendwie schafft es die Truppe verschiedene musikalische Einflüsse zu einem interessanten groovenden Gesamtsound zu vermischen. Sehr gelungen ist vor allem ein cooles und mit Klavier unterlegtes „Packin` My Bags“ oder ein „Black Mountain Top (Whiskey Woman)“, das die Scheibe beschließt. Die Hitsingle „Monster Railroad“, zu der es übrigens auch ein Video geben wird, hat das gewisse Etwas, das in die Beine geht und gehört daher auch zu den Anspieltipps oberster Priorität. Freunde des echt amerikanischen Rock/Blues in allen vorstellbaren Facetten sollten sich für die WHITE COWBELL OKLAHOMA Herren interessieren. Leider halten nicht alle zwölf Songs das hohe Niveau von „Monster Railroad“, aber das könnte mit einem zweiten Album locker drin sein. Wer nach dem sommerlichen Grillen gerne ums Lagerfeuer tanzt, der sollte sich „Concerro Blanco“ in den Rucksack stecken. Das Werk könnt ihr direkt bei http://www.justforkicks.de ordern.
10 von 13 Augen
Tom Klaner
Het is woensdagavond vier mei, dodenherdenking, en PSV speelt in de halve finale van de Champions League. We zien nog net, in het sfeervol aangeklede café gedeelte van Doornroosje, dat de Eindhovenaren al vroeg scoren in de wedstrijd als afgeroepen word “hallo boys and girls, White Cowbell Oklahoma beginnen hun show”. De live reputatie van deze uit Toronto, Canada afkomstige roots-rock formatie was hun al vooruit gesneld. Hun niet allerdaagse live optredens in 013 in Tilburg, tijdens de Koninginnenach in Den Haag en in Paradiso werden immers al breed uitgemeten in de schrijvende pers. Bij binnenkomst stonden de aanwezige bezoekers, toch nog ruim tweehonderd in getale, al stevig samengepakt in de grote zaal van Roosje. Chainsaw Charlie spreekt als en stramme max het publiek toe. Ik zie een negen mans formatie op het podium staan. Vier gitaristen waarvan één (Hollis) met een “Double Neck Gibson”. Oeps, als we dit maar volumetechnisch trekken vanavond, was het eerste wat in mij opkwam? Mijn argwaan blijkt ongegrond, de negen professionals spelen keurig netjes via de PA installatie, zodat je daadwerkelijk goed kon horen wat ze te vertellen hebben. De stevige Southern rock die dit gezelschap ten gehore brengt word vergezelt met, naar mijn smaak, iets te veel onderbroeken lol. Vogels verdwijnen in de overal van Chainsaw Charlie terwijl even later de zanger The Sarge probeert deze vogel de kop af te hakken. De muziek is daar bovenwonder beslist niets minder om. Nummers als “San Antone” en “Monster Railroad” klinken loepzuiver strak. De vier lead gitaristen Clem, Hollis, Jessup H. Christ en The Cousin Who Hath No Name, zijn op elkaar in gespeeld dat mag duidelijk zijn. In nummers als “Southern Grace” en “Ole Glory” word vakkundig met s’en vieren gelijktijdig gesoleerd. Het klinkt naar Duane Allman en Dickey Betts (Allman Brothers Band) meets Andy Powell en Ted Turner (Wishbone Ash). Daarbij komt dan ook nog dat ik zo nu en dan Frank Zappa hoor overvliegen. De ode aan Edgar Winter’s “Frankenstein” komt bij mij dan ook ineens vreemd over? Dan is daar weer die dekselse entertainer Chainsaw Charlie “I woke up this morning and I scratched my nuts, and I said Dang. So everybody when I say Dang you say Dang”. Kortom, de hilariteit was kompleet en White Cowbell Oklahoma kon zich opmaken voor een heuse toegift. Het publiek daarintegen heeft de one-liner “Dang” goed in de oren geknoopt. Met rocker “Black Mountain Top (Wiskey Woman) word afgesloten. Ik ben leeg. De inspanning die ik geleverd heb zijn niet voor niets geweest. “Dang” wat een prachtige ongecompliceerde Southern boogie rock avond. We zien dit, naar mijn mening, veel te weinig in ons land.
10 von 13 Augen
Tom Klaner
Het is woensdagavond vier mei, dodenherdenking, en PSV speelt in de halve finale van de Champions League. We zien nog net, in het sfeervol aangeklede café gedeelte van Doornroosje, dat de Eindhovenaren al vroeg scoren in de wedstrijd als afgeroepen word “hallo boys and girls, White Cowbell Oklahoma beginnen hun show”. De live reputatie van deze uit Toronto, Canada afkomstige roots-rock formatie was hun al vooruit gesneld. Hun niet allerdaagse live optredens in 013 in Tilburg, tijdens de Koninginnenach in Den Haag en in Paradiso werden immers al breed uitgemeten in de schrijvende pers. Bij binnenkomst stonden de aanwezige bezoekers, toch nog ruim tweehonderd in getale, al stevig samengepakt in de grote zaal van Roosje. Chainsaw Charlie spreekt als en stramme max het publiek toe. Ik zie een negen mans formatie op het podium staan. Vier gitaristen waarvan één (Hollis) met een “Double Neck Gibson”. Oeps, als we dit maar volumetechnisch trekken vanavond, was het eerste wat in mij opkwam? Mijn argwaan blijkt ongegrond, de negen professionals spelen keurig netjes via de PA installatie, zodat je daadwerkelijk goed kon horen wat ze te vertellen hebben. De stevige Southern rock die dit gezelschap ten gehore brengt word vergezelt met, naar mijn smaak, iets te veel onderbroeken lol. Vogels verdwijnen in de overal van Chainsaw Charlie terwijl even later de zanger The Sarge probeert deze vogel de kop af te hakken. De muziek is daar bovenwonder beslist niets minder om. Nummers als “San Antone” en “Monster Railroad” klinken loepzuiver strak. De vier lead gitaristen Clem, Hollis, Jessup H. Christ en The Cousin Who Hath No Name, zijn op elkaar in gespeeld dat mag duidelijk zijn. In nummers als “Southern Grace” en “Ole Glory” word vakkundig met s’en vieren gelijktijdig gesoleerd. Het klinkt naar Duane Allman en Dickey Betts (Allman Brothers Band) meets Andy Powell en Ted Turner (Wishbone Ash). Daarbij komt dan ook nog dat ik zo nu en dan Frank Zappa hoor overvliegen. De ode aan Edgar Winter’s “Frankenstein” komt bij mij dan ook ineens vreemd over? Dan is daar weer die dekselse entertainer Chainsaw Charlie “I woke up this morning and I scratched my nuts, and I said Dang. So everybody when I say Dang you say Dang”. Kortom, de hilariteit was kompleet en White Cowbell Oklahoma kon zich opmaken voor een heuse toegift. Het publiek daarintegen heeft de one-liner “Dang” goed in de oren geknoopt. Met rocker “Black Mountain Top (Wiskey Woman) word afgesloten. Ik ben leeg. De inspanning die ik geleverd heb zijn niet voor niets geweest. “Dang” wat een prachtige ongecompliceerde Southern boogie rock avond. We zien dit, naar mijn mening, veel te weinig in ons land.